יום חמישי, 1 במרץ 2012


אזני המן עם הילדים...

מעולם לא הכנתי אזני המן עם הילדים. הבצק הפריך לא מתמסר לכפות ידיהן החמימות, המהפך מעיגול בצק למשולש שווה צלעות הוא אתגר גיאומטרי מורכב מדי בעבורם ובעבור הסבלנות שלי... אבל רצה מזג האוויר להיות סוער כל כך, מה שהשיב את הקטנצ'יק לידי והעלה במוחו הקודח רעיון: "אמא, בואי נכין אוזני המן ביחד!"  ואני כמובן שלא אאכזב את המסטר שף הצעיר שלי, שוברת את הראש ומעלה באוב מתכונים שונים לבצק שלא יימס לו בין הידיים. פתרון לעיצוב אזני המן נשלח לי על ידי ליהי מ"מותק" חותכנים מיוחדים שהופכים את קיפול אזני המן לקל ומהנה גם עבור מאותגרי אפייה וגיאומטריה בסיסית, ובוודאי שמתאימים לעבודה עם ילדים. ולאתגר הבצק, השתמשתי בצק הגבינה של מישי בלוג, עם קצת שינויים משלי. התקבל בצק נימוח, עדין וטעים להפליא, ועם זאת נעים וקל לעבודה, ובקיצור ידידותי לילדים.
אז הנה לפניכם הדרכה מצולמת להכנת אזני המן עם הצוציקים, התוצאה שווה את ההשקעה, שלא לדבר על זמן האיכות...

לתוך קערת המיקסר מכניסים 200 ג' חמאה רכה, 2 כפות גבינה לבנה, 3 כפות סוכר, וקליפת לימון מגוררת.


מערבבים במהירות בינונית עד שמתקבלת תערובת קרמית

מוספים 300 ג' קמח (2 כוסות+2כפות)

מערבלים עד קבלת בצק אחיד
 
עוטפים בניילון נצמד ומקררים חצי שעה במקרר





כך המטבח שלי נראה אחרי... לא מבזבזים זמן וניגשים להכנת המלית

המלית האהובה על בני בייתי היא תמרים ואגוזים

אז טוחנים אגוזים ומוסיפים ממרח תמרים, הל וקינמון, גרידת תפוז... ואפשר כמובן למלא גם בנוטלה, ממרח חלבה, מלית פרג...
 
כשהבצק התקרר מפזרים קמח על משטח העבודה ומעט גם על הבצק, מרדדים ...

קורצים בעזרת החותכנים

מניחים במרכז כפית מהמילוי

ופשוט מהדקים את פינות חצאי העיגול זו לזו

טאדאאאם!!!

השתמשו בחותכנים בגדלים השונים כדי לקבל גדלים שונים של אזני המן
  
אני אהבתי במיוחד את הקטנטנים, קטנצ'יק דווקא העדיף את הגדולים יותר...
 אופים בחום 175 מעלות, כ-25 דקות- עד הזהבה עדינה.
אחרי קירור מפדרים באבקת סוכר וחוגגים.....




לרעיונות נוספים ויצירתיים לאזני המן, היכנסו לבלוגים של בנות צוות ה- DT:
שרית ממיספטל קראה את המחשבות שלי והכינה אזני המן ממרציפן
 גלית מנמשים, למשל, רקמה אזני המן....
שרית וגלית מ- sweeties אפו אזני המן צבעונייים !
מיתוש מתפיחה בצק שמרים במיוחד לאזני המן
יוד ממלאה את אזני המן במליות בזק משגעות 
ועינת מקישקושיאדא משתפת באוזניים שוקולדיות ומושחתות ביותר
ממש שווה הצצה...
חג שמח ובתקווה מושלג כאן אצלנו בירושלים, 
שלכם, עירית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה